لاغری آسان و سریع بهترین راه خالی کردن جیب شما

لاغری آسان و سریع، یکی دیگر از آن جملاتی است که از زبان مراجعین متعددی شنیده می شود. باز صد رحمت به بیمارانی که به دنبال راه کاهش وزن سریع به مطب مراجعه می کنند! اما امان از عزیزانی که هم می خواهند سریع لاغر شوند و هم نمی خواهند سختی بکشند.

  • سوال اساسی این است که : آیا واقعا راهی برای لاغری آسان و سریع وجود دارد؟

قبل از پرداختن به این پرسش مهم، خالی از لطف نیست که سری به مقالات مرتبط با این مبحث مخصوصا مقاله کاهش وزن سریع و ۲۰ کیلویی در یک ماه بزنید.

  پیش نیاز این مقاله

  1. چاقی چیست؟ آیا آینه ها دروغ گویند؟
  2. چرا ما چاق می شویم؟
  3. ۷ علت چاقی را بشناسید!
چرا چاق می شویم

اجازه بدهید همین اول کار خیال خودم و شما را راحت کنم. خیر، هیچ راهی برای لاغری آسان و سریع وجود ندارد! اما می توان برای لاغری آسان راه حل هایی ارایه دهیم.

لاغری آسان و سریع یا لاغری آسان

در اکثر افراد اضافه وزن طی چندین سال رخ می دهد، پس انتظار بیهوده ای است که این وزن در یک ماه و دو ماه کاهش یابد. مهم ترین اصل در روند کاهش وزن، صبوری است. لاغری آسان و سریع تنها یک راه برای خالی کردن جیب شما است. اما لاغری آسان وجود دارد. درواقع  بهترین رژیم اصولی کاهش وزن، آن است که فرد را مقید به انجام کند و بیمار بتواند در ماه های متمادی از آن پیروی کند. برای رسیدن به این هدف، متخصص باید یک رژیم آسان و متناسب با هرشخص تدوین و تنظیم کند تا تبعیت از آن بیشتر شود.

  • در ادامه چند راهکار اصولی و آسان که برای کاهش وزن ضروری هستند را به شما خواهیم آموخت.

لاغری آسان و سریع: مصرف قندهای ساده را کاهش دهید

نشاسته و شکر دشمن اصلی سلامتی شما هستند. با دریافت کربوهیدرات های ساده مانند شکر، نوشابه، عسل، آبنبات و…  قند خون پس از مصرف مواد غذایی با شیب بیشتری افزایش می یابد و پیرو آن انسولین نیز سریعا افزایش یافته و قند را وراد سلول های بدن می کند. این واکنش ها موجب می شود شما سریع تر از حالت عادی دچار گرسنگی شوید. (قبلا به شما گفتیم لاغری آسان و سریع خیالی بیش نیست، پس لطفا نوشابه، آبمیوه های صنعتی، شیرینی را تا حد ممکن کم کنید.) اما اگر از کربوهیدرات های پیچیده به همراه منابع پروتئینی و چربی های سالم در برنامه غذایی استفاده شود، قند خون با شیب کمتر و در مدت زمان بیشتری افزایش می یابد که این خود منجر به بهبود سطح انسولین پس از غذا می شود. پس برای لاغری آسان منابع پروتئینی را در غذای خود بگنجانید. علاوه بر این پروتیئن ها نسبت به کربوهیدرات احساس سیری بیشتری القا می کنند. دریافت مناسب پروتیئن ها در برنامه غذایی و در تمام وعده ها موجب افزایش متابولیسم بدن و افزایش  حدود ۱۰۰ کیلو کالری در مصرف انرژی می شود.

لاغری آسان و سریع: به صدای بدن خود گوش دهید

اغلب اوقات چشمان شما بیشتر از معده تان گرسنه است. بهتر است هنگام غذا خوردن ظرف را پر نکرده و ابتدا دو سوم مقدار همیشگی را در ظرف ریخته و میل کنید. با این کار میل اولیه برای غذا کاهش یافته و شما می توانید برای ادامه غذا خوردن تصمیم منطقی تری بگیرید. جهت عملی شدن این ایده، می توانید از بشقاب و قاشق های کوچکتر استفاده کنید. پس با گوش کردن به صدای بدن خود لاغری آسان را تجربه کنید.

لاغری آسان و سریع: سبزی و سالاد مصرف کنید

مصرف منابع فیبری مانند سبزی ها در رژیم غذایی به افزایش حس سیری کمک کرده و لاغری آسانی برای شما در پی خواهد داشت. علاوه براین، سبزیجات تامین کننده قسمت زیادی از احتیاجات روزانه شما به ویتامین ها و مواد معدنی می باشد؛ و دریافت میزان مناسب آنها جهت جلوگیری از وقوع عوارض کاهش وزن مانند ریزش مو و تغییرات پوستی لازم است.

آیا لازم هست دوباره بگوییم که لاغری آسان وسریع نه تنها وجود ندارد بلکه ضرر هم دارد!

 به غذای خود نگاه کنید

هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید. این نکته کوچک اما بسیار اثرگذار است. صرف غذا در برابر صفحات نمایش دو اثر مخرب دارد. اول آنکه حواس شما را از ظرف غذا می گیرد و شما متوجه نمی شوید که چه اندازه بیش از نیازتان غذا میل کردید و دوم آنکه محرکی برای ادامه غذا خوردن تا انتهای نمایشی است که مشغول تماشای آن هستید.


خلاصه حرف

  • هر زمان که احساس سیری کردید از غذا خوردن دست بکشید، حتی اگر چشم هایتان همچنان مایل به ادامه باشد.
  • ارزش وجودی شما براساس سایز و عدد ترازو قابل سنجش نیست.
  • از مصرف سبزی و سالاد در تمام وعده ها غافل نشوید!
  • پروتیئن ها و چربی های مفید را در رژیم خود بگنجانید.
  • به دانش متخصص رژیم درمانی خود اعتماد کنید.
  • چیزی به نام لاغری آسان و سریع نداریم!
  • مصرف شیرینی و شکر را کاهش دهید.
  • هوشمندانه غذا بخورید.

رسیدن به سلامت جسمی و روانی هدف اصلی ما از ارائه هرنوع خدمت به شما است.

زهرا نامخواه

اصلاح سبک زندگی..

برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام فقط کافیه که از اینجا شروع کنین!

درخواست رژیم و مشاوره